суботу, 7 грудня 2019 р.

Лілія Гриневич
Результати PISA показали сумний факт, що 36% наших учнів взагалі не досягли навіть базового рівня сформованості математичної грамотності. Але важливо ці результати не тільки обговорювати, але й на їх основі будувати політику, яка вирішуватиме проблеми. Зокрема, впевнена, що в Україні необхідно запровадити додаткові години, оплачувані з бюджету, для надання консультацій з математики учням, які з тих чи інших причин отримали прогалини в знаннях.
В Україні великий вплив на якість освіти має соціальна нерівність. Учні / студенти з низьким соціально-економічним статусом мають у 2-3 рази менші шанси досягти високих показників у навчанні, ніж їхні однолітки з високим статусом. Крім того, як показують дані, такі діти частіше пропускають заняття і не мають можливості надолужувати прогалини в знаннях вдома з батьками або з репетитором. А кожна нова тема з математики базується на надбудові попередніх знань. Таким чином дитина, яка почала не встигати, з часом все більше й більше відстає. А вчителеві, зазвичай, не вистачає часу на уроці, щоб приділити особливу увагу таким окремим учням.
У кращих освітніх системах є політика підтримки слабших учнів через отримання додаткових консультацій у школі. Це допомагає запобігти випаданню їх з навчального процесу і покращує якість освіти.
Зараз є хороша нагода запровадити таку підтримку і в наших школах. Адже триває підготовка Закону “Про загальну середню освіту” до другого читання і є можливість внести відповідну норму до закону. Так, в це доведеться додатково інвестувати з бюджету. Але це дуже важливий інструмент, що допоможе підняти рівень освіти і запобігти втраті освітніх шансів значної частини громадян, яким далі розбудовувати нашу країну.

Немає коментарів:

Дописати коментар